jueves, 22 de enero de 2015

Mocions d’ICV-IdB al ple de gener.

El pròxim dilluns tenim ple a l’Ajuntament de Banyoles i ICV hem presentat dues mocions.
La primera referent als malalts  d’Hepatitis C. Volem que es reuneixi de manera extraordinària el Consell de Salut de Banyoles per tal de saber quants afectats per aquesta malaltia hi ha, en quina situació estant (Referent al nou tractament ) i saber quina ajuda necessiten. Us adjunto els acords proposats:

PRIMER.- Reconèixer la tasca dels metges, personal sanitari i investigadors que, malgrat les adversitats, segueixen obrint noves perspectives de guarició.
SEGON.- Manifestar el suport de l’Ajuntament de Banyoles als afectats que estan a la espera d’assolir una medicació ja aprovada.
TERCER.- Reunir el Consell de Salut de Banyoles de manera extraordinària per tal d’abordar aquesta problemàtica i acumular el màxim d’informació possible.: saber quants afectats hi ha, quants tenen problemes per accedir a la medicació, quina situació tenen...
QUARTS.- Estudiar mitjançant el Consell de Salut les mesures que pot donar l’Ajuntament de Banyoles en els casos d’Hepatitis C i la problemàtica dels medicaments.
CINQUÈ.- Reclamar al Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad que agilitzi al màxim els tràmits administratius, i les negociacions amb els laboratoris comercialitzadors.
SISÈ.- Reclamar a les diferents administracions, la màxima coordinació, i que les relacions burocràtiques entre elles, no siguin un darrer entrebanc en la millora de la qualitat de vida dels malalts
SETÈ.- Donar trasllat d’aquests acords als Grups Polítics de l’Ajuntament de Banyoles, a les forces polítiques catalanes amb representació parlamentària, al Govern Espanyol, al Congrés i Senat espanyols, al Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad i al Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya.

En segon lloc una moció per millorar la transparència de l’Ajuntament. Volem que a la web hi aparegui TOTA la informació que sigui possible, però especialment: pressupost, estat d’execució del pressupost, sous i retribucions dels regidors/es, declaracions patrimonials dels regidors/es, actes… Us adjunto els acords proposats:

PRIMER: L’Ajuntament de Banyoles obrirà un apartat dintre de la pàgina web www.banyoles.cat relacionada amb els projectes, àrees i apartats sotmesos a la transparència. Aquest apartat s’haurà d’obrir abans del final del primer trimestre de 2015.
SEGON.- Dintre d’aquest apartat web anomenat anteriorment hi haurà com a mínim la següent informació:
·         Informació de l’execució del pressupost de l’any anterior a l’actual. Detallat al màxim, així com també que pugui ser entès per qualsevol persona.
·         Informació del pressupost de l’any en curs, detallat al màxim, així com també que pugui ser entès per a qualsevol persona.
·         Estat d’execució actualitzat permanentment del pressupost en curs.
·         Informació dels sous de tots els càrrecs i grup municipals de l’Ajuntament de Banyoles.
·         Informació detallada de les despeses generades pels càrrecs polítics de l’Ajuntament que es corresponguin a : representació, transport, dietes…
·         Detall de la declaracions de béns i patrimoni de tots els regidors/es de l’Ajuntament de Banyoles del mandat actual.

·         Tota aquella informació: documents, actes, informacions… que pugui ser consultats per la ciutadania que es creguin  convenient. 

No hay comentarios: