jueves, 24 de enero de 2013

El cost real de la barca turística de Banyoles



Fa una setmana comentava en el bloc que m’acabaven de passar el cost total de la compra, reparació i posta a punt de la barca turística de Banyoles “LA TIRONA”.

En aquell document es deia que el cost total era de 343.529,07€, com podeu veure a la imatge següent:



Ara bé avui he pogut revisar les factures de la barca, en el document que m’han donat avui el cost total és de  343.528,96€ (una diferència de 0.11 cèntims d’euro amb l’anterior), però revisant gairebé una per una les factures m’he adonat que faltaven com a mínim dues factures que no havien sumat en el total. Una corresponent al 30% del treballs a l’embarcació (hi havia dues factures amb concepte de 30% i 40% de treballs a l’embarcació, ara bé, restava doncs el 30% restant per arribar al 100% dels treballs a l’embarcació), a més a més falta una factura corresponent al transportar l’embarcació de Roses a Banyoles i la grua per posar l’embarcació a dins l’aigua.  Així doncs faltava una factura d’ aproximadament 5.000€ i una altre de 14.045,00€, que sumen uns 19.045,00€. Aquestes dues factures no s’havien comptabilitzat ja que encara no s’havien pagat.

En definitiva la suma total és de 342.528,96€ (que ja havien comptabilitzat) + 19.045,00€ ( que restaven a comptabilitzar) = 361.573,96€.

I encara s’atreveixen a dir que ICV-IdB no dominem els números.... Recordo que ens varem fer un tip de dir que la barca costaria un total d’entre 300.000 i 350.000€, i si mirem el total, aproximadament 361.000€, veiem com no estàvem equivocats, ara bé, CiU deia que no mentíssim i que no arribaríem als 350.000€.

Ara cadascú ha de valorar si una despesa de 360.000€ per comprar una barca de segona mà, és una bona inversió, sinó era més rentable i millor comprar-ne una de nova, i si el benefici (econòmic, turístic i social) és positiu o no.

No hay comentarios: