miércoles, 22 de enero de 2014

El Tren Pinxo, el turisme i Banyoles.



Ahir nit assistíem els grups a l’oposició a una reunió sobre la nova “concessió” pel servei del Tren Pinxo, que es debatrà en el pròxim ple de gener, el dilluns dia 27 a partir d’1/4 de 9.
Ja tenim nom pel qual passarà a la història el Senyor Miquel Noguer, alcalde de Banyoles. Si l’alcalde Joan Solana va passar per el Senyor de la Cultura i les Olimpíades , el senyor Pere Bosch, el Senyor de la Plaça Major i la Muralla, el Senyor Miquel Noguer passarà a ser el Senyor Rescatador i Mentider. El segon adjectiu el podem discutir amb molt més detall en pròxims posts en el bloc, centrem-nos en parlar de “el Rescatador”.
En un legislatura l’alcalde ha salvat, pel bé de tots/es ,segons ells, el servei de bar del Bany Vells, la Barca Turística de l’Estany i ara el Tren Pinxo. Tres serveis relacionats amb el turisme de la ciutat, i que tenen com a eix comú l’estany.  L’equip de Govern Banyolí ha explicat que faria tot el possible per augmentar el turisme a la ciutat. TOT? Doncs SI!, han estat capaços de gastar-se 350.000€ en una barca que té una vida útil de 15 anys, o gastar-se més de 30.000€ en restaurar els Banys Vells. Ara bé, es deuen haver quedat sense diners, ja que l’empresa que duu actualment el Tren Pinxo se’l ven, i per tant aquell que vulgui fer-ne el servei, s’haurà d’espavilar en comprar-ne un, el cost varia entre els 30.000€ i el 60.000€ segons model, capacitat, motor, disseny... Però el més “heavy” de tot, es que l’empresa que duu el tren turístic actual, renuncia al servei, dos anys i mig abans d’acabar el contracte, i resulta que “potser” l’haurem d’indemnitzar.
Ara bé, afrontem el debat com cal? Banyoles necessita un tren turístic? Banyoles s’ha d’igualar a  altres ciutats oferint el mateix i com la resta? Què pot diferenciar el tren turístic de Banyoles amb el de Besalú, Olot, l’Escala, Girona... Algú, irònicament em comentava fa un temps, els turistes que visiten Catalunya podrien fer la volta a Catalunya des del tren, turístic, però des del tren.
Per tant, abans potser de comprar un tren turístic, fer una concessió, discutir del color del nou tren... Potser hauríem de parlar de la “Banyoles turística”. Quin turista volem atreure? En quines condicions? Amb quin sentit? Qui és el nostre potencial turístic? Com l’ensenyem? Com fem un relat al turista? Volem doncs un pla turístic per Banyoles que posi fil conductor a les polítiques turístiques.

No hay comentarios: