Fa uns plens enrere
ICV-IdB va mostrar la seva preocupació pel fet de que el Carrer Canat fos a un
sol nivell pels vianants i el cotxes. Aquest fet podia comportar algun petit
incident, ja que no hi havia cap mesura que distingís la zona de vianants i de
vehicles. Ens preocupava, així com també
els veïns/es, per motius de seguretat. ICV-IdB va exigir que s’estudiés la
possibilitat de posar-hi pilones o balles per tal de distingir les zones i
sobretot millorar-ne la seguretat.
Amb sorpresa fa
pocs dies veiem com en aquest carrer s’instal·laven unes pilones curioses, amb
forma de “b” i fetes amb formigó. Pocs dies després llegíem a la premsa que
eren dissenyades per en Jordi Bosch Lleó, conegut com a Barraca, que actualment
és regidor de Medi i Barris, regidor no adscrit, ex PSC. Per tranquil·litzar el personal, no fos que malpenséssim,
l’alcalde deia per tot arreu que era una aportació desinteressada, repetia el mantra “ell les ha dissenyat, però només
hem pagat la construcció per part d’una empresa del seu disseny”.
Però hauríem de
qüestionar un parell de coses: el fet de que el disseny el faci el regidor, i
el fet que li donem la categoria d’aportació desinteressada.
El fet que el
regidor hagi fet el disseny en hauria de fer reflexionar sobre la idoneïtat i
la igualtat d’oportunitat amb d’altres dissenyadors i artistes de la ciutat;
per què ell ha tingut el privilegi de dissenyar les pilones i no un altre
persona? Pot ser ha utilitzat el càrrec per augmentar el seu “catxé” artístic?
És ètic? És correcte? La resta de dissenyadors i artistes de la ciutat podran
tenir la mateixa oportunitat?
Per altra banda,
cal distingir que una aportació desinteressada a la ciutat és aquella que es fa
sense aconseguir res a canvi. Pot ser en aquest punt cal recordar que el Sr.
Jordi Bosch Lleó , Barraca, té un sou de
més de 2.000€ per la seva “dedicació exclusiva” a l’Ajuntament, representant-se
a si mateix. Per tant és bo que no hagi cobrat pel disseny, cosa que si hagués
fet hauria estat del tot denunciable, però ja el paguem cada mes per la seva
feina, així que això de desinteressat es molt qüestionable.
Per últim, i no
menys important, que els carrers de la ciutat tinguin un tret característic
únic per Banyoles, és una bona iniciativa, que fa que els nostres carrers es diferenciïn
de la resta de ciutats.
Si Londres té les cabines, taxis i autocars
característics, Granada té unes pilones acabades amb una magrana, Barcelona té
els parterres gaudinians, Banyoles tindrà les “B”, les “N” i les “Y” com a
pilones úniques i exclusives, això si , pagades amb un sou mensual a un regidor
durant 4 anys.
(fotografia Ramón Estéban, EL PUNT/AVUI)
(fotografia Ramón Estéban, EL PUNT/AVUI)
No hay comentarios:
Publicar un comentario