Aquests últims dies
hem tingut els “pintors” de carrers passejant i pintant per Banyoles. Repintar
la senyalització viària és necessària per millora la seguretat de la ciutat,
tant pels vehicles, els vianants i.... les bicicletes?
Si bé és cert que s’ha
millorat l’accés per a vianants a l’escola de La Vila per la part de la plaça
Miquel Boix, darrer de Correos, cosa que tinc certs dubtes sobre la seva
utilització, ja que s’està potenciant un “camí” poc còmode. No he pogut detectar
millores per les bicicletes, i sobretot, la creació, delimitació i
senyalització de zones per a bicicletes, és a dir, carrils bici.
Són moltes les
alternatives per a fer carrils bicicleta (veieu les fotografies); zones
especials a la vorera (poc recomanables i gens pràctics), zones al costat del
vial de cotxes senyalitzats i diferenciats, delimitació de l’espai que han d’ocupar
les bicicletes en el vial de cotxes sense delimitar (poc segurs)... No cal
tenir molts diners per a crear-ne, però si imaginació, intenció per fer-ne i
sobretot buscar que fan altres ciutats.
A més després de
pagar 30.000€ per un informe de mobilitat al RACC l’any 2008 que recomanava fer
un “Pla de Carrils Bicicleta” degut a la gran utilització d’aquest mitjà a la
nostra ciutat, molt per sobre de la resta de les ciutats catalanes, avui en dia
no tenim ni més carrils connectats, ni millors, ni Pla de Carrils Bicicleta. Poques són les
actuacions que s’han fet.
El màxim responsable
de mobilitat a l’Ajuntament de Banyoles, el Sr. Lluís Costabella, que també és membre
de l’Assemblea General de la Real Federació Espanyola de Ciclisme, com a membre
de l’estament d’àrbitres, només “ha aconseguit” que el pròxim dimecres passi la
“Volta Ciclista a Catalunya” per Banyoles. El senyor Costabella no passarà a la
història com el regidor que va posar punt i final a la manca de carrils
bicicleta connectats i segurs a la ciutat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario