jueves, 20 de marzo de 2014

Carrils Bicicleta, què és això?



Aquests últims dies hem tingut els “pintors” de carrers passejant i pintant per Banyoles. Repintar la senyalització viària és necessària per millora la seguretat de la ciutat, tant pels vehicles, els vianants i.... les bicicletes?

Si bé és cert que s’ha millorat l’accés per a vianants a l’escola de La Vila per la part de la plaça Miquel Boix, darrer de Correos, cosa que tinc certs dubtes sobre la seva utilització, ja que s’està potenciant un “camí” poc còmode. No he pogut detectar millores per les bicicletes, i sobretot, la creació, delimitació i senyalització de zones per a bicicletes, és a dir, carrils bici.

Són moltes les alternatives per a fer carrils bicicleta (veieu les fotografies); zones especials a la vorera (poc recomanables i gens pràctics), zones al costat del vial de cotxes senyalitzats i diferenciats, delimitació de l’espai que han d’ocupar les bicicletes en el vial de cotxes sense delimitar (poc segurs)... No cal tenir molts diners per a crear-ne, però si imaginació, intenció per fer-ne i sobretot buscar que fan altres ciutats. 

A més després de pagar 30.000€ per un informe de mobilitat al RACC l’any 2008 que recomanava fer un “Pla de Carrils Bicicleta” degut a la gran utilització d’aquest mitjà a la nostra ciutat, molt per sobre de la resta de les ciutats catalanes, avui en dia no tenim ni més carrils connectats, ni millors,  ni Pla de Carrils Bicicleta. Poques són les actuacions que s’han fet.

El màxim responsable de mobilitat a l’Ajuntament de Banyoles, el Sr. Lluís Costabella, que també és membre de l’Assemblea General de la Real Federació Espanyola de Ciclisme, com a membre de l’estament d’àrbitres, només “ha aconseguit” que el pròxim dimecres passi la “Volta Ciclista a Catalunya” per Banyoles. El senyor Costabella no passarà a la història com el regidor que va posar punt i final a la manca de carrils bicicleta connectats i segurs a la ciutat.

No hay comentarios: